Jesteś tutaj:

Główna treść strony

Warszawa w dzień przed Nocą Muzeów

Pełen spontan! Mieliśmy przede wszystkim zwiedzić Muzeum Techniki. Tymczasem z uwagi na Noc Muzeów było zamknięte. Zajrzeliśmy zatem w kilka innych ciekawych miejsc Stolicy.

Wybraliśmy się na wycieczkę do Warszawy w trochę innym celu, ale gdy się okazało, że Muzeum Techniki jest zamknięte, zorganizowaliśmy czas inaczej.
Najpierw ruszyliśmy na Pole Mokotowskie. Tam sprawdziliśmy czujność ochrony i ku jej  wielkiemu zdziwieniu przez nikogo nie niepokojeni weszliśmy na teren Varsonaliów 2024 (juwenaliów Politechniki Warszawskiej) na próbę generalną zespołów, które szykowały się do wieczornych koncertów. Potem przetestowaliśmy kilka urządzeń placów zabaw. Zatrzymaliśmy się pod pomnikiem pamięci Polskich Lotników na krótką lekcję historii.
Następnie udaliśmy się na Kopiec Powstania Warszawskiego. Po przebudowie (która w pełni jeszcze się nie skończyła) to jeden z najlepszych parków w Warszawie. U podnóża kopca umieszczone zostały metalowe boksy wypełnione gruzami budynków zniszczonych w czasie II wojny światowej, na których umieszczono tablice informacyjne i zdjęcia.
Na szczyt wzniesienia można wejść po szerokich schodach albo alejką wznoszącą się kręto wokół, rozwidlającą miejscami na kilka odnóg z wykorzystaniem ażurowych platform i schodów. Ze wzgórza rozpościera się wspaniały widok południowo-zachodnią część miasta, a na szczycie wznosi sporych rozmiarów znak Polski Walczącej.
Po zejściu kopca zatrzymaliśmy się na placu zabaw i poczuliśmy przez chwilę dziećmi.
Na koniec wędrowania po Warszawie dotarliśmy do Muzeum Wojska Polskiego. Wprawdzie też było zamknięte, ale część plenerowa oddzielona jest od parku Nad Ksiązęcą ażurowym płotem, przez który można przyglądać się wielu ciekawym eksponatom militarnym zgromadzonym na dziedzińcu muzeum. Przysiedliśmy sobie w cieniu na fundamencie płotu i ponad godzinę im przyglądaliśmy słuchając opowieści na ich temat Andrzeja, którego wiedza jest imponująca!
Co by było, gdybyśmy byli we wnętrzu?
Okazało się, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Nie weszliśmy do żadnego muzeum, ale ciekawie spędziliśmy czas spacerując, rozmawiając, przebywając ze sobą. Humory dopisywały, atmosfera była wspaniała.

Wycieczka była zorganizowana dla grupy pedagogiki niekonwencjonalnej prowadzonej w ramach projektu dofinansowanego przez gminę Wyszków i realizowanego od roku 2015 przez Fundację Nad Bugiem.